fredag 13 april 2012

Att motivera på avstånd

Jag har börjat så smått väcka min kropp efter en lång vinter. Gym-kort på nya gymmet är skaffat, gympapjuck ska jag köpa i morgon, sen är det bara att tuta och köra. Jag kommer att varva gym med vanliga hederliga promenader. Jag och en kompis peppar varandra och går ut på promenader tillsammans. Ja, kanske inte samtidigt och inte tillsammans. Har jag blivit snurrig? Nä, förklaringen är mycket enkel. Vi peppar varandra att gå ut och gå, hon ca 15 mil bort och jag här. Idag ska vi gå ut och promenera runt 18-tiden.
Jag tycker att det är ganska skönt att promenera själv. I mitt eget tempo. Är orken hög så tar jag i lite extra, är orken mycket låg strosar jag fram och mår gott i det. Bara att lyfta rumpan från sofflocket och röra på sig är bra för kroppen.
Mitt mål är att jag varje dag ska ha minst 10.000 steg på stegräknaren när jag lägger mig för kvällen.

Inga kommentarer: