måndag 31 januari 2011

Livskvalité

I helgen blev det inget sticka av för vi spenderade hela helgen med att möblera om i barnens två rum. Det blev riktigt fint och nu väntar bara slutfinishen. En hylla och gardiner fattas sen är det färdigt.

I dag har jag tagit itu med ett av mina UFOn, ett par vantar ínspirerade av Lovvikkavantar, där en tumme behövdes stickas för att det skulle bli färdigt. Sen broderade jag dit en liten blomma/stjärna eller vad man nu vill kalla det.



Dessa vantar kommer nog att bli mina nya favoriter känner jag på mig. Dottern har beställt liknande vantar med broderi på och det är klart att jag ska sticka ett par till henne.
Nu har jag bara ett vant-UFO kvar, sen kan jag njuta av att sticka mina plusvärmare med flätor och mina flätvantar.
Att sticka är livskvalité för mig. Jag njuter och kroppen går in i ett meditativt tillstånd. Man kan säga att stickning är mitt lyckopiller. :D

6 kommentarer:

Annas resa sa...

Superfina!

JD sa...

Helt underbara...blir allt lite avis på att du är så duktig på att sticka.
Kram Jessica

MellanSyrranA sa...

Wow!! Lil sis vilka fina vantar

Kram

Anna sa...

ja det är helt underbart att sticka, fina vantar det är gott när man hittar favoriter

Flingan sa...

Visst är de fina. Me like!

skapa och inreda sa...

Så fina!! Härlig färg :)