fredag 7 januari 2011

Film-stickat

Min man och jag bestämde att vi skulle se på film ikväll så jag ladde upp stickorna med lite Järbo raggi-garn. Tanken var att jag skulle börja sticka ett par tumvantar lite lugnt så där. Jag började sticka och titta på filmen och min man passade på att somna i soffan. Filmen gick och så även mina stickor. När filmen var färdig hade jag stickat en vante färdig minus tummen då, och även börjat på den andra vantens mudd. Tjollahoppsan vad det gick undan.


Tyvärr så återger inte mobilen färgerna i garnet, men så blir det ibland.
Garnet randar sig själv på ett härligt oväntat sätt. Jag gillar när det blir som en överraskning när man stickar. Jag vet inte riktigt hur det ska se ut när det är färdigt.
Mönstret är min svärmors som jag fått beskrivet av henne per telefon. Allt på en höft så det blir till att vara uppfinningsrik. Stickor nr 4.

Inga kommentarer: