fredag 21 januari 2011

Jippi!

Efter en ganska lugn och soft innevecka vid universitetet så känner jag mig ändå på något konstigt sätt alldeles knäckande trött i både kropp och knopp.
Det var en omtumlande vecka där jag fick träffa alla mina kursare, fick shoppat lite, gick på mycket bra föreläsningar och så fick jag ett jobb. Jo, minsann åkte jag inte hem med ett jobberbjudande i bagaget som jag mycket snabbt och ivrigt tackade ja till.
Jag ska få jobba som studie- och yrkesvägledare några timmar i veckan och det känns kanon. Det ska bli skönt att få mjukstarta in i yrket med några få timmar i veckan för att sedan när jag fått min examen kunna söka heltidsjobb och då ha lite mer kött på benen.
Nu gäller det att plugga på lite inför praktikperioden som börjar på måndag och samtidigt plugga på till jobbet som börjar om ca 2 veckor. Puh!
Jag är en blandning mellan pirrigt glad och skrajset rädd....

4 kommentarer:

Ulrika Gabriel sa...

Stort grattis till jobbet :-). Det kommer du att klara lysande.
Ha nu en riktigt trevlig helg. Kram

MellanSyrranA sa...

Härligt syrran Mega Grattis !!!

/kram

Annas resa sa...

Hä kom å gå sö fint!

Flingan sa...

Tack goa ni!