lördag 20 november 2010

Granen står så grön och grann i stugan....

Traditioner i all ära, men jag gör lite som jag vill. Lite Pippi... Om en vecka är det första advent, men hos oss är det julpyntat för fullt. Granen är uppe och klädd, julgardiner sitter uppe, stjärnor och stakar i fönstren och julbonader i hallen. Japp, hos oss är det full jul.
Förra året startade vi våra egna julaftonstraditioner också. Både jag och min man och säkert många med oss har plågat oss genom hela julafton och hela julmiddagen när vi var mindre innan det var dax att öppna julklapparna. I fjol ändrade vi på denna, enligt mig, dumma tradition och vi öppnade julklapparna efter frukosten. På så vis hade barnen hela långa dagen på sig att leka med det de fått.
Vi hade en alldeles underbar jul och alla var nöjda och glada. Julklapparna öppnade på förmiddagen och eftermiddagen spenderade vi utomhus och åkte pulka och bob. Perfect! Jag tror bestämt att det bli en repetition iår.

2 kommentarer:

MellanSysterA sa...

Ååh har ni hunnit med klä granen tom. Jag som trodde jag var tidig med advents/jul pyntande,, får sätta lite fart så jag får visa dig min lilla Boxbom julgran. Härligt ni ändrat lite jultraditioner, Yay!!

Massor av Kramar med julstämning

Flingan sa...

japp, här går det undan ;) skicka bild på din lilla gran sen. kramen syrran