lördag 6 november 2010

Fairtrade Kakao

Nu är det slutspurten på plugget innan jag åker iväg till universitetet för en innevecka, så jag kommer att slinka in som snabbast och ger lite tips om lite ditt och datt.


















Denna kakao köpte jag för första gånger för några år sedan i vår stads kända rättvisemärkta kafé. Det smakar gudomligt gott. Jag har snålat och sparat för att kunna njuta av det länge, länge. När jag fyllde 40 år i somras så fick jag 6 paket av svärmor och svärfar. Glad är bara förnamnet. Nu kan jag slösa på igen och njuta med stort N.
Här kan du hitta det , Kakao Afrika, om du har långt till Rättvisemärkt. Jag vet inte om man kan köpa som privatperson, men man kan alltid be sin handlare ta in.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Perfekt med en sådan present ju men synd om man som privatperson inte kan köpa den!

Flingan sa...

Man kanske kan... men jag vet inte på just den sidan jag länkade till. Annars finns det säkert på någon annan sida att köpa.
Kram