måndag 22 november 2010

Ni skulle se mig nu....

.. jag spräckte just en ven i pannan.
Bråttom, bråttom för att hämta barnen från skola och dagis då dottern har simskola idag kl 17 och maken jobbar till 17. Logistikproblem? Nja, inte direkt. Det är bara att hoppa på en buss som skjussar oss till dörren till simskolan. Kom hem med barnen från dagis och skola och tänkte att en smörgås innan vi går in till simskolan kanske skulle vara gott.
Sätter handen på frysskåpets handtag för att ta fram mer bröd och min blick fastnar på golvet nedanför frysen.... blod!!!!!!
Va fasen?
Jag sliter upp dörren och där är det varmt och gott. Några plusgrader istället för ca 20 minus.
Jeflat och hans bröder jag tror en ven i pannan sprack där och då, men nädå. Det som såg ut som blod var blåbärspåsarna som börjat läcka och rinna i en strid ström ut ur frysskåpet mot friheten.
Nu spräcktes venen i pannan!
Jag insåg att jag var tvungen att hinna torka upp hjälpligt iallafall innan bussen skulle gå. Bråttom. Stressigt.
Gahhhhhhhhhhhh!!!
Lokaliserade problemet med den varma frysen....
Stickkontakten var inte i väggkontakten.
Nu lämnar jag frysen åt sitt öde och ser pengarna formligen kastas i soptunnan. Flax flax kyckling, fisk och kött. Bär och grönsaker likaså.
Man borde få ut på drulleförsäkring när kontakter glider ur väggkontakter så där....

2 kommentarer:

MellanSysterA sa...

Oh NO!! Men va tråkigt och ni som har så stor frys... annars är det med vår lilla frys som nu vid 3 tillfällen de senaste 3 åren frostat av sig och inte startat om (jo det är en självfrostande) och fått lov och slänga allt. Tror det berott på att vi packat den för fullt högst upp där det är en fläkte inne i frysen så det blir överhettat.

Jahaja..då blir det till att börja bunkra upp den igen.. bär först till hösten då förståss..

Kram på dig lil sis <3

Flingan sa...

Vi har inte kvar den frysen som jag tror du tänker på utan vi har ett frysskåp numer. Trist likasom.
Till butiken för att bunkra idag...
Kram på dig systra mi