tisdag 2 november 2010

Min mamma och min pappa




Mina tankar dras mot min egen mamma när jag läser Bob Hanssons blogg idag. Jag saknar min mamma ibland så det gör ont, men oftast så minns jag henne med ett leende på läpparna. Min alldeles egen unika mamma på gott och ont.
Jag säger ofta till vänner och bekanta att de ska ta tillvara på sina föräldrar och aldrig försitta ett tillfälle att tala om vad de tycker om dem. Ställ de där frågorna du alltid velat ställa och tänk på att en dag, snabbare än man trott ibland, så kan de vara borta från detta jordelivet.
Oj, vad det var mycket jag hade velat fråga min mamma! Jag försökte få svaren av min pappa, men han hade minne som en hålig ost. ;)
Nu är min historia min egen för det finns ingen mamma eller pappa som kan berätta den för mig. Jag är glad att jag haft en pappa som har berättat historier om hur det var när vi syskon var yngre och om hur det var när pappa var yngre. De historierna kommer jag alltid att bära med mig.
Till det nya året är det 8 år sedan min mamma gick bort och 1½ år sedan min pappa gick bort.
De bor för alltid i mitt hjärta.

3 kommentarer:

Flingan sa...

När jag läser så ser det ut som att jag inte saknar min pappa, det gör jag ju självklart :D
Inlägget skulle handla om hur mycket jag saknar min mamma, men pappa halkade in på ett bananskal,hade tänkt skriva om honom senare ... så det kan gå...

Helene sa...

Ja, man ska nog helt enkelt ägna mer tid om det som är viktigast... Inte bara ibland, utan alltid! Tänker på min morfar nu... Imorgnon åker jag dit med lite fika och kramar lite på honom.

Och kram till dej kommer här! :)

Flingan sa...

Kramen :D