måndag 10 januari 2011

Pigg och glad, kexchoklad




Idag tog min tre veckor långa julledighet och det är dax att återgå till pluggeriet. Jag ska titta över vad jag har kvar att göra i uppgiftsväg och sen är det bara att tugga på. En vecka kvar innan jag åker till universitetet för en innevecka och jag känner mig som vanligt tudelad. Än ska det bli kul att åka dit och träffa alla kursare igen, men inneveckorna innebär ALLTID någon slags redovisning av kunskap. Antingen redovisningar eller tentamen eller som i detta fall gruppväglednings-övnings-redovisningar.
Allt man gör ska betygssättas och jag tycker det är en aningens mag-grävande.
Men idag plockar jag fram den positiva energin och försöker att plugga på så gott det går.
Jag funderade på i morse om jag kommer att sticka lika mycket nu när jag börjat om att plugga som jag gjort under ledigheten. Hm, det ska bli intressant och se om jag orkar. Det har i alla fall varit en mycket energi-givande ledighet där jag har fått göra precis det som jag tycker så mycket om.
Pigg och glad, kexchoklad...

2 kommentarer:

MellanSyrranA sa...

Mmmm kexchoklad.. mums

/kram

Flingan sa...

mums, fast godare ändå är mörk, mörk choklad. Dubbel-mums...