tisdag 4 januari 2011

Typiskt mig!

När jag ska göra någonting som jag verkligen inte tycker om, som att städa, så händer det lätt att jag måste göra någonting roligt mitt i för att liksom stå ut med resten av det tråkiga.
Idag var det ju dax att städa bort julen. Granen blev naken, stakarna och stjärnorna åkte in i sina lådor osv. Men mitt i detta plockande så blev det en rolighetspaus. När jag var upp på vindan med granen så hittade jag två stolar som jag fick en idé vad jag skulle använda dem till. Jag och maken behöver var sin stol i sovrummet att lägga kläder på. Tyget på sitsarna var trist och tråkigt så jag plockade fram ett örngott som jag köpt på Röda Korset för väldigt länge sedan och inte vetat vad jag skulle göra av det.


Det blev Kalle Stropp och Grodan Boll. Baksida och framsida av örngottet.

Jag gillar det oväntade och detta blev perfekt för ändamålet. 


Stolarna går tyvärr inte att sitta på för dynorna har gått sönder och dessa fina stolar har varit på väg till soptippen ett bra tag nu, men för att lasta lite kläder håller de nog.
För 5 kronor har jag fått två "nya" stolar och förhoppningsvis hänger de med ett tag till.
Efter detta pysslande så fick jag energi att ta tag i det sista tråkiga bortplockande.

5 kommentarer:

MellanSyrranA sa...

Ååh va fina de blev.. jag älskar Grodan Boll & Kalla Stropp.

/kram

Goldas Blogg sa...

De blev ju jätte fina! Inte får du slänga dessa fina stolar.
God fortsättning!

JD sa...

Vilka härliga stolar, inte kan du slänga dem. Synd att du inte kan sitta på dem också.
Mvh Jessica

Flingan sa...

Jag tycker jättemycket om stolarna, men när de inte har någon funkion alls ivårt hem då åker dom. Jag tycker inte om att omge mig med saker som är trasiga. Det ger mig dålig energi.
Nu fick stolarna ändå leva lite längre som "klädstolar".
Mycket nöjd är jag över tygvalet :D

emsa sa...

Skittuffa!!