onsdag 12 januari 2011

Förvaring

 Jag har både egna strumpstickor och ärvda efter min mamma och dessa har legat i en salig röra. Nu kände jag att en förvaring skulle behövas.

Jag tog ett påslakan i en spjälsängsmodell och klippte till i lämplig längd.

Jag sydde fack och sedan skrev jag på facken vilken storlek det är på strumpstickorna. Förvaringen fick sedan ett rosa snöre att stänga med.
Simsalabim, nu har jag äntligen lite ordning på stickorna och det bästa är att jag hade allt material hemma så det var bara att sy.
När jag kommer mig till tygaffären ska jag köpa grönt linnetyg och sy en förvaring till de stora stickorna med.

3 kommentarer:

JD sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Annas resa sa...

Det blev jättefint! Precis ett sånt borde jag sy mig också. Det börjar bli trångt bland mina strumpstickor.

Flingan sa...

Jag hade egentligen velat ha ett fodral i grönt linnetyg, men ibland när nöden blir för stor tager man vad man haver. Det gröna linnetyget ska jag shoppa så fort jag tar mig till en tygaffär, tills vidare fungerar detta fodral super.
Lycka till med ditt fodral!