torsdag 28 oktober 2010

Lycka




Vad är lycka?
Vad är lycka för mig och vad är lycka för dig? Olika saker skulle jag misstänka. Och även olika saker för mig i olika perioder i mitt liv.
Just nu blir jag lycklig av att få pyssla på med barnen. Att låta fantasin flöda och vara kreativ med händerna. Andra gånger är det att sy eller sticka.
Lycka kan vara att få läsa en riktigt bra bok och även att få krama om den man älskar.
Jag ser lycka i det lilla. Det behöver inte vara överdådigt för att jag ska vara lycklig. En underbar promenad genom skogen och hitta sällsynta pinnar och vackra laviga stenar. Eller att ploppa i stenar i havet.
Jag kan se ett mönster i vad som gör mig lycklig och glad och förutom att vara med familjen så är det att vara kreativ med händerna och att få vara ute i naturen

I vissa perioder så måste jag påminna mig själv om vad jag finner glädje i och göra att faktiskt göra dessa saker. Det är så lätt att glömma bort sig själv i detta livsbrus. J-a-g har lätt att glömma bort mig s-j-ä-l-v.

När barnen kommer hem från skola och dagis idag ska vi forsätta med vårt pysselprojekt, Mokajängen. Det är ett fantastiskt projekt där barnens fantasi verkligen får flöda. Tar kort senare idag så får ni se. :D
Lycka!

2 kommentarer:

MellanSysterA sa...

Wow vad ni pysslar och fixar, härligt härligt !!!!
Ja vad är lycka för mig, måste nog säga de små sakerna i livet, samma med romantik.. För två helger sedan skickade jag iväg JJ för att köpa hem lite "stuff" till trädgården, satt ute och drack kaffe och kom på.. äschdå.. jag borde bett honom köpa sånt där munskydd så jag kan gräva jord/kratta löv utan att få hela näsa igentäppt.

Sagt och gjort när JJ kom hem efter 20 min, så vad hade han köpt till mig.. jo munskydd :D Yay!! jag blev så lycklig och tyckte det var romantiskt, han hade sett dem på en hylla och tänke.. Ja just det.. sånna kan nog min älskling A behöva :)

Flingan sa...

puss på di systra mi!
:D