tisdag 3 juli 2012

Läser, målar och badar

Sommaren innebär intensivt läsande för mig. Jag njuter av att lägga mig i soffan en stund mitt på dagen så där lyxigt och resa in i böckernas värld.
 Just nu läser jag Eld --->
Jag har beställt dessa två böcker.

 Anne B Ragde har skrivit bla. Berlinerpopplarna, Eremitkräftorna och Vila på gröna ängar som jag tyckte så mycket om. Hoppas att denna är i samma liga..




Roslund& Hellström gör mig aldrig besviken. Jag har läst alla böcker de skrivit tillsammans. Två soldater är deras senaste.



Vi fortsätter vår semester tillsammans med att måla på bodan, bada och läsa. En alldeles underbar sommar med andra ord. :D

4 kommentarer:

Annas resa sa...

Åh, jag hade missat att Ragde kommit ut med en ny! Kanske får låna den av dig när du läst den?

Flingan sa...

Johodå, det går så bra.

Barbro sa...

Jag ska börja målning av vår veranda nästa vecka och hoppas på att vädret ska bli lite bättre.
Måla kan vara lika rofyllt som att läsa böcker.Om man tar det i lagom portioner....

Flingan sa...

Här är det hällregn så vi storstädar huset idag. MÅlningen av boda och hus går mycket långsamt men det gör liksom inte så mycket. Det blir färdigt vad det lider.