söndag 17 juni 2012

Lässommar

Sommaren börjar närma sig med stormsteg och det märks mest på att jag blir väldigt sugen på att läsa böcker igen. Under vinterhalvåret läser jag också böcker, men inte med en sådan iver som när sommaren närmar sig.
En bok jag hört många lovorda är Hungerspelen av Suzanne Collins. Var lite tveksam först, men köpte den i pocket och började läsa. Sträckläsa.
Beställde nr 2 i triologin om Hungerspelen, Fatta eld. Sträckläste den med.
Nr 3 i triologin Revolt är beställd och ska snart avnjutas...

Medan jag väntar på postens leverans läser jag Alfahannen av Katarina Wnnstam. Bra bok hittills...

Eld av Strandberg&Bergmark fick jag i födelsedagspresent och den ska jag börja med allra allra sist.


En god lässommar önskar jag dig!

2 kommentarer:

JD sa...

önskar dig också en underbar sommar. Njut av ledighet och bokläsning =).

Flingan sa...

Tack detsamma! :D