fredag 18 februari 2011

Maniska fredag

Jag är så trött så ögonen går i kors. Trött som jag alltid är runt fullmånen. Men idag har jag kopplat på en manisk sida och fått jättemycket gjort.
Först och främst har jag :
  • jobbat hela dagen, med allt vad det innebär
  • när jag kom hem startade jag disk- och tvättmaskinen. 
  • Alla mina stickbeskrivningar har legat huller om buller så de sorterade jag in i en pärm, med register och allt.

Fint så fint samlades alla fina beskrivningar under rätt flik och jag känner hur balansen återställs.
  • Har dammsugit halvhjärtat hela huset.( medger gärna att dammsugning är världens tråkigaste syssla)
  • Hängt upp tvätt
  • Plockat ur och i diskmaskinen en andra gång
  • Satt alla tidigare tvättade och vikta plagg i rätt garderob
  • Lagat mat och ätit den
Allt detta på två timmar. Jag är mäkta imponerad över mig själv.. kanske ingen annan är impad hahahah men jag brukar vara total-död-färdig-kaputski när fredagen kommer. Men idag blev det Maniska fredagen.
Kvällen är inte slut än, klockan är ju bara 18. Det finns mycket än att hinna med ;) eller blir det att flaka ut i soffan och göra ingenting kanske.

Inga kommentarer: