söndag 13 februari 2011

Sugen på...


 Jag är så sugen att ge mig på någonting mönsterstickat, att utmana mig själv lite. Jag är ganska bra på att freestyla lite och tillverka saker utifrån mitt eget huvud, men nu tänkte jag gå ett steg längre och köra mönster.
 Läskigt, men jag ser fram emot att få sätta tänderna stickorna i denna:

.. eller kanske denna

...eller kanske dessa vackra vantar med vårlika blad

Eller kanske denna?
...... eller.
Det finns så mycket att välja på, men det lutar åt att det blir någon slags poncho till att börja med i väntan på garn jag har beställt.
Jag har beställt svart garn till ett par  torgvantar med fläta och så ett melerat garn till ett par vanliga tumvantar. Dessa alster ska jag inte själv ha utan det ska två kompisar få.

4 kommentarer:

NjutVarjeDag sa...

Röstar för den första:-)
Läckert och lite annorlunda med en poncho med hög halskrage!

Men klart - det gäller att snabba på, för den passar kanske inte mitt i sommaren.....

/Anneli

JD sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
JD sa...

www.GARNSTUDIO.com har en sjal jag förälskat mig i. Påminner lite om ponchon på bild nummer två. Fast här blir det till att flörta med mamma min för annars blir det ingen sjal. Då blir det nog bara en lång ända röra fniss. Ha en underbar alla hjärtans dag.

Flingan sa...

Det lutar åt den första faktiskt fast i en annan färgställning.
Hoppas det blir en sjal för dig JD :)