lördag 11 februari 2012

No kollisar!

Om man bara stannar upp och lyssnar på kroppen ibland så har den oftast en hel del att säga. Ofta slår dövörat till och jag vägrar att lyssna eller anser mig inte ha tid att lyssna. Straffar det sig senare? Japp.
Igår när jag och sonen var så där slappt fredagslediga låg jag och kände efter vad min kropp faktiskt signalerar till mig.
Den signalerar ut ett behov efter att få slippa kolhydrater. Jag veeeet!, tänker jag tyst. Jag ger kroppen det den egentligen inte vill ha. Allt utifrån någon slags lättja och brist på bättre förstånd. Jag mår egentligen inte bra av att kolhydrater och ska därmed inte äta det. Enkelt? I teorin kanske, svårare i verkligheten.
Ska jag äta LCHF? Absolut inte! Det mådde jag bra av i början, sen mådde jag pyton. Ska jag äta GI? Kanske, men jag tror ändå på att ta bort kolhydrater helt.
Jag kommer att påbörja projekt No Kollisar, ( inga kolhydrater) idag och nästa vecka ska jag utvärdera hur veckan har gått.
No mercy, No prisoners, No kollisar!

6 kommentarer:

White cotton grass sa...

Jag vet inte om jag skulle kunna klara en kost utan kolhydrater ;)

jag har istället försökt ta mindre portioner, träna mer och får bara äta godis/chips på lördagar.

jag har lyckats gå ner 2kg och blivit av med 3cm runt magen på en månad :)

Jag håller tummarna för dig! :D

kram

Flingan sa...

Heja! Vad bra att du hittat en livssstil som fungerar för just dig. Det är det som är lite knepigt, att hitta den livsstil som passar just en själv.
kram

Mellansyrran sa...

Ja du lil sis, det är svårt att hitta rätt och ta tid att lyssna på sin kropp. Som du vet så klarar ju inte min kropp av kolhydrater, mår jätte dåligt. Jag kör ju som du åxå vet LCHF fast inte så där fanatiskt som vissa forum/bloggar rekommenderar, utan försöker göra det på mitt sätt. Jag klarar inte heller av längre att äta stora mängder fett som vissa forum/bloggar säger man ska göra.

Men om jag förstått rätt, så behöver kroppen för att funka och för att bränna fett, antigen lite kolhydrater eller fett istället.

Frukost: 2 halft löskokta ägg, 1 msk smör och lite örtsalt, 1 dl yoghurt med en liten näve pumpa frön (osaltade)

Lunch: 2 dl yoghurt, 2 skivor mango, 5 valnötter och 2-3 skinkskivor som jag doppade i lite senap. var lite salt sugen + 3 tomater

Middag: ett kyckling bröst som jag grillade i ugnen, sallad på tomat, sallad och oliver + 2-3 msk min egen mangoraja, efterrätt chokladmousee och kaffe.

har nog ätit en lite ost bit mellan måltiderna och det blir nog 1-2 ost bitar till ikväll, för att inte vakan upp hungrig

Bara liten överblick i vad jag kan äta en dag..

Kramen så länge

MellanSyrran

Flingan sa...

Syrran: <3

Hälsokick sa...

Oj, det var radikalt! Hoppas du får en bra effekt.

Sv: Nemas problemas än så länge! Höften krånglar lite när som helst, oavsett om jag tränar eller inte.

Flingan sa...

Nja, det är inte så radikalt som det låter. Skriver inlägg i morgon om hur jag tänker kring detta.