torsdag 10 mars 2011

Jag har inget...

Jag har inget körkort.
 Visst är det väl urbota korkat av mig att inte ha tagit körkort ännu. Fyllda 40 år och inte ett körkort i sikte. Men nu börjar jag faktiskt behöva ett. Barnen börjar komma upp i åldrarna att man ska skjutsa dem till kompisar som bor långt borta och på grund av mitt val av yrke så måste jag vara flexibel och kunna pendla någorlunda fritt.
När jag har skrivit färdigt mina praktikuppgifter så är det jag som sätter mig ner och pluggar vägskyltar och annat nyttigt i en flygande fläng. Japp så får det bli!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Här en till som inte har körkort. Tur att det finns bussar ;)

Lycka till med körkortet

JD sa...

ibland inser man inte att man behöver ett körkort förrän ens barn börjar bli lite större. Jag sitter på denna sidan skärmen och hejjar på dig. Lycka till!

Flingan sa...

gorgina: tyvärr har vi så dåligt bussnät här så ett körkort är ett måste om jag ska klara vardagen.
Jd: Nu börjar det minsann märkas att jag blir lite bunden av att inte ha ett körkort så jag ska verkligen pinnapå. Vad bra att du hejjar på mig!