fredag 6 januari 2012

Immunförsvaret

 Vad gör jag för att stärka mitt immunförsvar?
Jag började med att gå till hälsokosten där det jobbar tre superduktiga människor som verkligen har ett holistiskt synsätt. Efter att ha berättat min sjukdomshistoria hjälptes jag fram till ett hälsokostpreparat som kanske skulle passa mig.

 Optimun -Triple Action Immune Support. Optimun innehåller råmjölk och rödsolhatt, naturliga vitaminer och mineraler som ska förbättra kroppens motståndskraft mot sjukdomar.
 
 


Gojiberries fick följa med mig hem från ICA. Gojibär innehåller:
  • 500 gånger mer C-vitamin än apelsiner
  • Tre gånger mer järn än spenat
  • Fyra gånger mer antioxidanter än körsbär


  • Berryboost är ett jättegott mellanmål som håller sötsuget i schack. Istället för att äta någonting chokladaktigt på eftermiddagen då sötsuget sätter in så kan jag ta några nypor av berryboost. Bär gör gott för kroppen.



    Sen har vi ju jordens skafferi. Alla dessa härliga grönsaker som gör gott för kroppen. Jag har bunkrat upp med både färska och frysta som ska hjälpa mig att få upp immunförsvaret lite.
    Jag längtar tills jag kan börja motionera igen. Lunginflammation gör mig tyvärr ganska svag länge. Jag ska börja lite försiktigt att träna till min TaiChi-dvd. Hoppas det går vägen.

    Till sist vill jag tipsa om ett jättegott alternativ till chips. Dessa Spicy Bananas Djungelchips är supergoda. Banan odlade vid Ecuadors kust och kryddade med sydamerikansk chili. Mums!
    5 av 5 röda chili!

    1 kommentar:

    MellanSyrran sa...

    Mmm ser smarrigt ut

    Krya på dig lil sis

    Kram kram