fredag 22 oktober 2010

Fullmånen önskar jag åt pipsvängen...




Usch, tvi och blä!
Fullmånen påverkar mig på ett väldigt negativt sätt. Jag har svårt att sova. Nä, det är inte psykiskt för jag håller inte reda på när det är fullmåne, utan när jag börjar sova kasst så kollar jag ut på himlen och mycket riktigt. Där är en full och fin måne.
Efter att ha sovit hela långa sköna natten. Pha! Yeh right! I wish!
Efter att ha snurrat lakan hela natten i ett försöka att sova så klev jag upp vid 4.45 och satte mig med skolarbete. Det var det tystaste jag kunde komma på vid kvart i fem på morgonen. Fast jag undrar hur min skolarbete kommer att se ut efter att ha skrivits efter några nätters sömnlöshet...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Inget roligt att sova dåligt.

Jag har också sovit dåligt i natt men tror det beror mest på att maken inte var hemma och sov.

Anonym sa...

Jag älskar fullmånen. Går gärna ut och sätter mig mediterar den natten när den blir full eller njuter av att se den :))) Sjukt vackert och magiskt.

Helene sa...

Har aldrig fattat det där med fullmånens inverkan... Fast jag inbillar mig att jag har en tendens att bli oförklarligt irriterad - ofta när det är fullmåne. Kan det ha ett samband tro...?

Hoppas att du har en härlig kväll! Helene

Flingan sa...

Av ren utmattning så sov jag som en stock inatt. Efter några nätters kassa sömn så orkade inte kroppen vrida och vända på sig inatt me. Jag sover alltid dåligt några nätter runt fullmånen.
kram