måndag 25 oktober 2010

Flytt av pysselskåp

När jag väl får en idé så går det undan. I helgen fick jag en idé om att vi skulle flytta pysselskåpet från dotterns rum och in i ett neutralt rum, köket.Så att alla får tillgång till pysslet och inte bara dottern. Vi är ändå i köket då vi pysslar så varför inte sätta allt pyssel där då?
 Sagt och gjort och jag började röja runt i dotterns rum och det var en mycket kränkt dotter som å det bestämdaste protesterade mot förändringen. Hoppsan! Min allra bästaste braigaste idé! Vi pratade och jag förklarade min idé och sa att vi kan ju prova flytta så får vi se hur vi trivs med det. Det gick hon med på och en timme senare var vi igång igen.

 Ordning och reda och namn på allting. Enkelt när man ska ha någonting.

 Burkar, tidskriftssamlare och en bra- och-ha-burk-till mokajänger.

 Lim, glitter och annat bra-att-ha..
Flyttade även en dörr från en annan garderob och satte den på pysselskåpet så att det går att stänga om den.
Jag är nöjd.
Sonen är nöjd.
Maken är nöjd.
Är dottern nöjd då?
Japp, hon godkände resultatet och med en gång satte vi igång och påbörjade en mokajäng.
Bra betyg alltså. :D

Inga kommentarer: