onsdag 13 oktober 2010

Halleluja moment




Vilken underbar upplevelse jag hade igår kväll! Är det så här det kan vara att gå till frisören? Det blev ett riktigt halleluja- moment.
Först fick jag sätta mig i stolen och hon tittade och kände på mitt hår och jag frågade henne vad hon skulle vilja klippa. Hon frågade en massa frågor och sen var vi överens om frisyren. Sen tvättade hon mitt hår och gav mig en låååång huvudmassage, höll på att somna. Sen klippte hon igenom mitt hår ordentligt och hon var superproffsig. En timme var jag där och jag kände mig så gudomligt omhändertagen hela tiden. Hos min gamla frisör var jag tvättad och klippt på en halvtimme. Skillnad!
Har jag bokat en ny tid hos min nya fina? You bet!

4 kommentarer:

Livskrafter sa...

Vardagslyx är underbart :)

Helene sa...

Wohoo, huvudmassage är heeelt underbart! :)

Barnboksbloggen sa...

Åh, låter underbart. Jag letar en ny frisör, har inte klippt mig på jättelänge. Bor din frisör möjligen i Umeå? I såfall vet jag precis vilken jag ska välja :-)

Flingan sa...

Frisörbesöket värmer min själ ännu och det känns verkligen som vardagslyx att få underbar huvudmassage och ett omtänksamt omhändertagande.
Carola: min frissa finns inte i umeå :) jag bor i en annan stad inte så långt bort...