onsdag 27 oktober 2010

Detta är nytt för mig
















Jag har fått en liten tonåring i huset så 6 år hon är. Jisses amalia! Humöret är väl inte så illa, men hon är seg som en snigel, hör ingenting, ser ingenting och gör ingenting.
Jag trodde att en ven skulle spräckas i pannan på mig i morse.
Få en bild framför dig... Jag väcker sonen och väcker dottern. Sonen kliver upp och klär på sig sen går han till frukostbordet där jag redan dukat fram. Dottern ligger fortfarande kvar i sängen. Efter att ha varit in i hennes rum 4 gånger och bett henne kliva upp, detta under en 20 minutersperiod, så tar jag till arga rösten. Då har både jag och sonen redan fikat färdigt och sonen är i sitt rum och leker. Motvilligt stiger hon upp och sätter sig vid frukostbordet, oklädd. Strax behövde hon gå på toaletten, och borta blir hon en lång stund. Efter 15 minuter så går jag in på toaletten och kollar vad hon gör. Då sitter hon och skriver i sin skrivbok och sonen ligger på golvet nedanför toalettstolen och kör bilar. Nämen, vad trevligt!!!!  Hm, ca 15 minuter kvar innan vi verkligen behöver vara utanför dörren klädda och klara. Dottern har inte ätit frukost, inte klätt på sig, inte borstat varken håret eller tänderna. Gaaahhhhhhhh!!!!!!!!!!
Jag satte mig ner med dottern och sonen och pratade med dem att jag tycker verkligen inte om sådana här mornar och jag vill inte vara en tjatande, gnatande arg mamma på morgonen. Så... Jag tog ett beslut där och då och delgav barnen.
Från och med i morgon kommer jag att säga vad som behöver göras EN endaste gång. När klockan är 8.00 går vi ut genom ytterdörren och så spelar det ingen roll om ni står i pyjamas och inte har ätit frukost.
Mina barn stod som två fågelholkar.
-Menar du sanning?, frågade dottern.
Try me!

2 kommentarer:

MellanSysterA sa...

Hahaha en liten drömmerska, lite som sin Moster A :)

Flingan sa...

Haha jo och tyvärr även som sin mamma...