onsdag 20 oktober 2010

"Hördu, det är bäst att du är det!"....

När jag och sonen gick hand i hand till dagis imorse så var han på sitt allra bästaste humör. Han pratade på och allt mellan himmel och jord och med en mycket bestämd röst sa han: - Mamma, bara så du vet så ska jag pyssla när jag kommer hem. - Vad kul!, sa jag. - Mm, jag ska minsann göra det där papperssvärdet. Klippa ut och färglägga och sen ska jag göra mer grejer.- Ok, sa jag , då ska jag vara beredd när du kommer hem från dagis. - Hördu, det är bäst att du är det!, sa sonen och utbrast i ett hjärtvärmande skratt. 
Min söta lille 4 åring, alldeles galen i pyssel.... precis som sin mamma. ;)

2 kommentarer:

JD sa...

fniss vilka goa kommentarer du gick i morse. Ja ungar är härliga, hoppas ni hade en lyckad pysselstund.

Anonym sa...

Ibland kan man ha dom mest roliga och underbara konversationerna med sina barn.

Hoppas svärdet vart lyckat.