onsdag 4 augusti 2010

Frisyrkatastrof leder till frisörbyte














Jag har gått hos samma frissa i några år nu och jag har låtit henne ha ganska fria händer. Jag frågar vad hon har tänkt för dagen och oftast så har jag gett henne ok och fria händer. Igår vet jag inte vad som hände. Hon var på ett sju-jäkla humör, 25 minuter sen och klippte mig i en frisyr som aldrig någonsin har varit på modet. Långt i nacken, kort vid öronen och svamp uppe på skallen. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Jag påtalade att det var inte så här vi hade kommit överrens om att hon skulle klippa, men hon tyckte det. Jag fick henne att klippa om hela håret.
Blev jag nöjd? Nä. Kommer jag att byta frisör? YOU BET!  Är det någonting som skrämmer mig? Nä, att byta frissa kan vara starten på någonting nytt. Vem vet vad denna förändring kommer att leda till. Det lutar åt att jag ska beställa tid hos en ekologisk och naturvänlig frisör. Hon använder naturen till hjälp vid schampoo, färgning osv. Låter nytt och spännande. Tror bestämt att hon får en påringning av mig.

Uppdatering: Jag schemalägger ofta mina inlägg, alltså skriver dem och så schemalägger jag dom att publiceras vid ett senare tillfälle. Just detta inlägg var schemalagt till sen-onsdagkväll. Läste just nu på Ulrikas blogg att hon skriver om samma sak. Frisör och byte av denne. Kika in hos henne och läs.

3 kommentarer:

Smala Jessica? sa...

sv: Shreden är väldigt kul (och svår!) dock vet jag inte hur man får tag på dvdn då jag har laddat ner den och inte köpt den, men finns massa smakprov på youtube, möjligt att hela finns också :)

Pepkram

Ulrika Gabriel sa...

Men hualigen Ingela. Nu blir jag ju nervös ;-(.......
Nåväl, håret växer och jag får väl bära hatt i värsta fall.

Flingan sa...

Jessica: Tack goa du!
Ulrika: Du hade inget att vara orolig för, du blev jättefin ju.
Kram på er.