söndag 1 augusti 2010

Motion för balans i kropp och själ
















Motion är också en del i att få balans i kropp och själ. Handen på hjärtat så är jag urusel på att röra på mig. Jag vet att jag borde och att det är skönt när jag väl sätter igång, men latmasken har parkerat i båda benen. Nu sparkar jag ut latmaskarna, de blir vräkta helt enkelt och så ska jag börja röra på fläsket...
Med inspiration av bloggen Smala Jessie så letade jag runt hela nätet efter Jillian Michaels  30 Day Shred-dvd. Herrejessös vad jag letade! Tillslut hittade jag ett ställe och nu ligger dvd på matbordet och väntar på att få spelas.
30 day shred är att i 30 dagar köra ett program indelat i 3 nivåer. Man kör nivå 1 i 10 dagar, nivå 2 i 10 dagar och nivå 3 i ... just det -10 dagar. Nivåerna är uppbyggda efter principen 6-minuters intervall system. 3 minuter styrka, 2 minuter kondition och 1 minut mage. Detta görs i 3 intervaller. Sen avslut i 2 minuter.
Ca 20 minuter och du har kört igenom hela kroppen och förhoppningsvis ska man vara en aningens svettig också. Idag ska jag köra första passet av 30 och det ska bli spännande. Ska bara mäta och väga mig först sen kör jag!
Har du provad denna workout av Jillian Michaels?

Inga kommentarer: