måndag 2 augusti 2010

Ett instängt djur snurrar runt i min själ

Arg är bara förnamnet av vad jag är idag. Irriterad, arg och en känsla av instängt djur snurrar runt i min själ.
Dottern och hennes kompis röjde lös i hennes rum i morse. Röjde med stort R. Hela rummet var upp och nedvänt och de hade dragit ut ALLT i hela rummet. Lite lagomt road tvingde jag dem att städa upp. Då var jag bara lite lätt irriterad.
Så beslöt sig DVD:n för att inte vilja spela Jillians skiva. Då började pulsen gå upp en aning. Ni vet hur det är när man sett fram emot någonting och verkligen är taggad och så blir det inget. Surt är bara förnamnet.
Nu på eftermiddagen så fann jag dottern och hennes kompis, samma som på förmiddagen, på altanen med miljarder frigolitkulor spridda över altan och tomt. De hade mosat sönder några frigolitbitar till oigenkännlighet.
Jag tror att en ven sprack i pannan.
Tyrann-mamma som jag är så har jag tvingat dem att plocka upp alla frigolit kulor, detta efter en rejäl utskällning. Herregud! En 6 år ing och en 7 åring, vad de kan hitta på.
Arg som få ringde jag min man och fräste att jag ska minsan ta en låååååång promenad när han kommer hem från jobbet. Djuret som vankar av och ann i min själ måste få lugn genom en härlig promenad.

Inga kommentarer: