måndag 23 augusti 2010

Snart kan jag slänga den blöta filten åt fanders






















Som en blöt filt har det hängt över mig i över ett år nu.
Jo, det är drygt ett år sen min pappa blev en ängel och jag fick huvudansvaret över dödsboet och försäljningen av hans hus, mitt barndomshem. Det har inte varit ett lätt år det kan jag inte säga. Ta hand om alla praktiska detaljer runt bouppteckningen, försäljning, skatteverket och guvetvad och samtidigt plugga och vara mamma och maka. Puh, säger jag bara. Och däremellan klämma in lite sorg också.
Nu är väntan äntligen över.
Skatteverket har gjort sin granskning och godkänt mina avdrag och nu väntar bara delningen av arvet.
Nå, det är inte så bara det..Syskongnabb är bara förnamnet. Jag har iallafall skickat iväg ett förslag till delning till mina systrar, sen är det bara att vänta...
UPPDATERING: Nu har det brakat lös. Andas, påminner jag mig själv. Andas för jefelen. Syskon är ju så underbara.... ibland :S

2 kommentarer:

Tinka sa...

Jaaa. Andas!
Har läst här lite sporadiskt på sista tiden. Hittade hit på irrvägar som handlade om antiinflammatorisk kost.
Jag har inte alltid ro att läsa, men när jag gör det känner jag mig ofta berörd.
Tack för att du skriver.
Önskar dig lugn och sinnesro mitt i allt som pågår.

Flingan sa...

Tack goa du!