tisdag 24 augusti 2010

Känslig











Så här skulle jag vilja spendera dagen. Ligga på en brits och låta min massös händer knåda upp det knutna som inte vill knytas upp. Jag känner mig känslig idag. Allt är liksom på utsidan. Huden gör ont och hjärtat gör ont. Det känns som om jag vrängt mig själv ut och in.

Idag ska jag nog bara ta hand om mig själv och lägga studentlitteraturen åt sidan. Idag behöver jag en Ingela-dag. En självisk och totalt informationsflödes-fri dag. Så nu ska jag stänga av datorn och bara vara.
När hade du en sådan dag, att bara vara?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag försöker ha dessa dagar regelbundet och gärna med att boka in massage, ansiktsbehandling. Men även i vardagen kan ett träningspass på gymet vara en "Ingela-dag" då det är något som ger mig mer än bara för stunden.
I bland är det att få ligga länge i sängen, sitta och läsa en god bok eller se en bra film.
Men oavsett försöker jag ha något varje dag som ger mig energi eller tid till lugn och ro.