onsdag 13 juli 2011

Morgon-puts





Jag och barnen gick ut i arla morgonstund för att putsa husets fönster. Barnen slabbade med vatten och skrapade med liv och lust. De tyckte det var jättekul. I ett svisch var fönsterna rena och fina.
Barnen ville ha en glass som tack för hjälpen och det fick de så klart.
Senare på eftermiddagen då barnen var hos kompisar tog jag tag i ogräsrensning. Inte riktigt min favoritsysselsättning, men jag intalade mig själv att det här är bra för både naturen och mig. Och baske mig om det inte blev lite meditativt ändå att rycka ogräs efter en stund.

I morgon ska vi äntligen börja vår altan på baksidan. Det blir inte stor, men alldeles lagom för våra behov. Jag känner mig faktiskt lite taggad och är gode sugen att börja såga och skruva.

2 kommentarer:

MellanSyrran sa...

Låter som ni har full rulle och raka rör på G !!

Själv hade jag en såndär jätter bra dag i måndags.. Klev upp 8:00 och började dra upp alla Gerbera från blombänken åt lite frukost.

Fortsatte med blombänken och vände all jord, blandade ner mer sand och top soil.. ner med alla Gerbera igen och Förgetmigej..

LunchBreak...forsatte och rensade all ogräs mellan altan plattorna, rengjorde plattorna och thjooff klockan var 15:00.. insåg att jag kanske tagit i lite väl mycket för en dag.. the pay back will come tomorrow.... och det gjorde förståss.. ja i två dagar har jag varit helt slut..

Kanske lär jag mig en vacker dag.. men jag hade jätte kul och allt bara flöt på måndagen.. Älskar dessa goda dagar när de kommer.. tyvärr måste jag lära mig balansera dem bättre :)

Kram på er alla

Flingan sa...

Vad härligt att du hade ett flow! Men ta det lugn goa du.. :D
pussen