tisdag 5 juli 2011

Böcker och sovkompis

Jag har verkligen kommit ner i varv, nästan så att det är koma- varning. Dagarna spenderar jag i hammocken med en god bok och emellanåt spelar jag lite spel med barnen. Det är så skönt att bara kunna ligga ner och resa in i böckernas värld och sugas in i berättelserna som tar mig lite hit och lite dit. På 5 dagar har jag klämt dessa två böcker.
















Båda två bra böcker enligt mig.
Idag har jag nästan läst ut en bok till. Denna:


















Efter en trevlig lättlagad middag med finvänner stannade deras dotter kvar hos oss och min dotter fick sin första sovkompis. Två uppspelta flickor läste sagor, fnissade och pratade långt efter läggdax. Nu ska jag hoppa i säng med Viggo Cavling och ta vid där vi slutade sist.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för en trevlig kväll! Och jag antar att flickorna har haft supermysigt.. :-) kram MG.

Flingan sa...

Tack själva! Det gick superbra med soveriet. :D