måndag 25 juli 2011

Gott för själen

Nu på morgonen upptäckte vi att kortet till vår digitalbox har liksom blivit lite bränt så vi kan inte se på tv. Ringde supporten och fick beskedet att de skickar ny utrustning och den kommer i bästa fall i slutet av veckan eller i början av nästa. Katastrof? Nä.
Jag ser det som någonting positivt. Att kunna göra andra saker än att glo på dumburken i tid otid.
I denna arla morgonstund undrar jag varför vi inte har en tv/dator/nintendo/wii- fri dag en dag i veckan. Vi har redan restriktioner på spelandet för barnen, de får spela efter vi ätit middag. De hade fri tillgång innan, men det resulterade i gnälliga handlingsförlamade barn. Men vi vuxna borde också ha lite mindre tillgång till informationsflödet som ständigt bombarderar oss.
Jag tror det skulle vara gott för själen att stänga av detta flöde, om än bara för en dag. Nu får vi iallafall vara utan tv-flödet en vecka och det ska faktiskt bli riktigt skönt.

2 kommentarer:

skapa och inreda sa...

Håller helt med dig, jag brukar sitta ute på altanen om kvällarna, lyssna på en ljudbok medan jag stickar eller virkar. Är det lite kallt så sveper jag in mig i en skön virkad mormorspläd.
Kramiz Annika

Flingan sa...

Åh, vad mysigt!