onsdag 20 juli 2011

Rensning inför förnyelse

Barnen börjar få andra behov än för ett år sedan så det är dax att göra någonting åt deras rum. Min stora börjar ha sovkompisar i parti och minut och min lille börjar sakta men säkert värmas upp till idéen att ha en kompis sovandes. Därför har vi beställt en våningssäng till dem var. De har provlegat sängar och gjort upp stora planer. Det ska vara myshörna i nederslafen med kuddar och filt och på överslafen ska det sovas. Det pratas om en gardin att dra för när man sitter i myshörnan/nederslafen. Det ska jag väl kunna fixa.
I morgon ska vi ut och fixa lite madrasser, kuddar, kuddvar och kanske någon ny matta.
Barnen är väldigt uppspelta och tycker att det är för länge att vänta en vecka tills sängarna kommer.
Under tiden ska vi rensa ut leksaker ur barnens rum. Skönt att äntligen få tokrensa lite bland barnens saker. Ut med gammal energi och in med ny.

2 kommentarer:

JD sa...

tokrensa bland leksakerna hmm där sa du en bra grej. Du får lägga upp bild på sängarna när myshörnan under är klar, alltid kul med inspiration =). Ha en underbar dag och tusen tack för din goa kommentar hos mig.
Kram//Jessica

Flingan sa...

Jag ska absolut lägga upp bilder när allt är iordning.