fredag 30 mars 2012

Jag har haft tur

Ja, faktiskt!

Under tiden jag pluggade på universitet jobbade jag först på ett ställe en dag i veckan med det jag utbildade mig till och sedan under praktiken sista året fick jag vikariera på praktikstället i 2 veckor.
När jag tog examen juni -11 vilade jag upp mig under sommaren och på hösten fick jag ett vikariat på 50% där jag fortfarande jobbar. Det vik. går ut i juni. I veckan fick jag ett samtal med en förfrågan om jag ville hoppa på ett till vik. som sträcker sig fram till sommaren. Ett snabbt Yes! fick hon av mig.

Summan av detta är att jag inte aktivt sökt dessa jobb, utan de har liksom kommit till mig ändå.
En teori varför dessa jobb kommit min väg är nog att jag aktivt valt att liksom göra allt när jag är på något ställe. Vad menar jag med det då? Jo, när jag varit på praktik under pluggtiden har jag gjort allt det där som andra inte velat. Jag har kopierat, sorterat papper, sprungit med kartonger, tagit telefon. Ni vet, det där tråkiga som många gärna lämnar över. Jag har gladeligen gjort detta medvetet när de bett mig för jag vet att om man visar framfötterna och är den där det inte sitter fast i någonting så kommer man i en mer positiv dager. Sedan har jag varit intresserad och frågvis, men det har nog att göra med att jag brinner för mitt yrke och tycker det är så himla kul. :D
Jag vet att jag fått några jobb på grund av att jag gjort ett bra intryck på praktiken tex.

Vi är vårat eget varumärke och det gäller att sälja sig själv. Det är en hård konkurrens där ute och det är många som slåss om jobben. Kan man inte marknadsföra sig själv bör man lära sig det om man ska ha en chans i jobbdjungeln.

Jo, jag har haft tur och jag är så himla tacksam.





5 kommentarer:

MellanSyrran sa...

Grattis Lil Sis, och du har så rätt det gäller att sälja sig själv och visa framfötterna

Kylan har krypit sig från kalla Sverige över hit till England, inte så varmt idag.. brrr +6 och jag såg för väderrapport en vecka framåt.. Kan bara inte tro det är sant, vi ska få ner till -3C men men vart tog det varma soliga sommar vädret vägen?? Snodde du det??

Kramar

Flingan sa...

Tack!

Om jag snodde det varma vädret? hahahahahah här har det ju kommit en meter snö, minst!!!

MellanSyrran sa...

Nä du skojar!!!
Inte har det snöat igen?

Efter kl:14:00 idag slog vädret om från +6 till +17C vilka väder omsvängningar..pust pust

Kramen och trevlig Helg till Hela familjen

JD sa...

grattis till jobb, alltid skönt när allt bara faller på plats. Passar på att önska dig en glad påsk.
Kram//Jessica

Flingan sa...

Trevlig påsk önskar jag dig också fina du!