söndag 11 mars 2012

Nu väntar en ny

Vi har haft ett fint sportlov jag och barnen. I fredags åkte vi till badhuset och badade så vi var som russin om händer och fötter. Barnen ville inte sluta bada, men efter 2½ timme så klev vi upp. Med handen på hjärtat hade jag då lätt kunnat bada en timme till i varmvattensbassängen. En skön het bastu efteråt och jag var som en ny människa.
Nu stundar en ny arbetsvecka och jag laddar med att lägga fram jobbklänningen, packa matlåda och sakta men säkert ta mig ur ledighetsbubblan och in i job-mode.

2 kommentarer:

LyckligaPraliner sa...

Måste vara en riktigt härlig känsla att bli alldeles varm, slut och trött på av att ha badat så länge. Tyvärr badar jag aldrig i bassäng. Men jag har starka funderingar på att börja simma eller vattengympa. Hoppas det gick bra att börja jobba igen!

Ann-Louise

Flingan sa...

Jag tycker det gör gott för själen att bada i varmvattenbassäng och sen få sitta i en bastu... himmelriket. Jag bor nog i fel ända av världen då jag gillar värme så mycket ;)