tisdag 13 mars 2012

Lockar ut sonen

När vi är lediga så där mitt i veckan, jag och sonen, vill han bara mysa på inne. Att gå ut i det fina vädret är det inte tal om. Han vill leka på i sitt rum och trivs med det. Dessa dagar är som juveler då vi inte har några slags ljud på alls. Tystnaden råder förutom när vi småpratar med varandra så där emellanåt.
Idag skiner solen hos oss och jag klurade på ett sätt att få med mig inneprutten ut.
Vi skrev inbjudningskort till hans stundande kalas och då kom jag på den briljanta idéen att vi skulle ta en promenad och dela ut inbjudningarna i kompisarnas brevlådor. JAAAA! blev sonens svar.
Ha! Si då kom vi oss ut på en rejäl promenad i det fina vädret iallafall och inbjudningarna blev postade i samma veva.
Konstigt ändå att sonen som i vanliga fall är en riktigt utevarande-kille inte vill gå ut på våra lediga dagar.



2 kommentarer:

MellanSyrran sa...

Det var allt en smart idé, filuring där :)

Trötta kramar

/MellanSyrran

Flingan sa...

:D