tisdag 6 mars 2012

Rivstart

Igår jobbade jag några timmar sedan tog vi sportlov, jag och barnen. Barnen har suttit nära varandra vid köksbordet och planerat aktiviteter under sportlovet. Varje dag har en aktivitet och det känns helt okej. Idag rivstartade vi sportlovet med en heldag på Nimbys värld. 5 ½ timme lekte barnen och skulle väl ha varit kvar där än om inte jag varit en tråkmåns och avslutat besöket. Medan barnen lekte så sysselsatte jag mig med en stickning. Du kanske hört talas om slowfood? Jag håller på med slowknitting. Min inflammerade handled protesterade inte det minsta när jag i sakta mak stickade maska för maska. Det hann bli 1 och en ½ lovvikkavante innan besöket var slut.

Jag är så glad över att jag kan sticka igen. :D

I morgon är en ny dag och jag måste gå och se på listan vad barnen har för plan för oss inför morgondagen. Skönt att slippa planera. Jag behöver bara rodda.


Inga kommentarer: