tisdag 27 mars 2012

Vem i all fridens brås hon på?

Dottern frågar om hon får handdiska. Vassego! Hon diskar och slamrar på och jag läser tidningen i godan ro. Sonen sitter på golvet nedanför mig och bygger ihop något lego.
Helt plötsligt byter slamret liksom klang. Jag bryr mig inte så mycket för dottern brukar inte hitta på några tokiga hyss så jag låter henne hållas.
- Mamma! Kom och titta!
Går in i köket och ser att dotra har möblerat om i köksskåpet.
Supernöjd 7½ åring smilar upp sig då jag tittar in i ett skåp där ingenting står där det brukar, men vad gör det. 
Städar i köksskåpen utan att det är tvunget? Inte brås ungen på mig inte! ;)

2 kommentarer:

MellanSyrran sa...

Måste bara instämma.. var har du hittat henne?? Kan ju inte alls brås på Berglundsa familjen..kan det vara från L's sida mån tro :P hahahaha
som gillar att rumsrera om i kök och skåpar ;-)

Själv hållar jag på ute i trädgården varje dag, men lite i taget, blev lite omplanering, svart membran/fiberduk och bark i blomlådan vid trädgård möblerna... Mer bark kom idag och väntar bara på mer svart fiberduk att lägga först över all jord där buskarna är runt tomten..sedan bark. Inge mera ogräs att rensa!!!!!!!!! yiiipiiii

Kramen

Flingan sa...

:D
love ya!