lördag 7 augusti 2010

Hemester





















Jag blev så inspirerad av bloggen Köpstopp när det gäller hemester. Semester fast på hemmaplan. Vi har ju så mycket fint här runt omkring att det vore väl synd att inte utforska det lite närmare. Jag och maken satt och pratade häromkvällen och bestämde oss för att lördagar ska vara familjens utflykts-picnic- dag då vi ska utforska vår stad.
Idag var vi således på den första utflykten och vi for ca 2½ mil utanför stan till en vacker fors som ligger lite avsides men väldigt vackert till. Vi grillade lunch där och hittade "sällsynta pinnar" och sonen hade med sig förstoringsglaset och kollade in spindlar och myror. Dottern samlade på stenar och jag och maken bara myste.
En underbar utflykt och vi längtar alla tills nästa lördag då vi ska utforska ett nytt ställe.
Är du bra på att göra utflykter och utforska din stad?

3 kommentarer:

Alla kan sy sa...

Vi är grymt bra på att göra utflykter i och omkring vår stad. Vi har ju två små tjejer, så dem uppskattar små utflykter. Museum, bad, badhus och parker är allt äventyr för dem. Är dem nöjda, är jag och min man supernöjda med.

Flingan sa...

Härligt! :D

Anonym sa...

This site is the top online site. . Cheers Glenn Prolonoff!