torsdag 5 januari 2012

Försök inte förstå allt...

Korridorerna ekar tomma här på jobbet. Elever, lärare och övrig personal är lediga. Endast tomten  Ingela är vaken. Tur att en städerska också är här och polerar golven så jag inte behöver sitta och darra av skräck på mitt kontor. ;)
Julen städade jag undan igår här på kontoret. Fram kom en grön löpare och några gröna ljus-äpplen. Det blev jättefint. Hemma stökades julen undan på nyårsdagen i ett endaste huj. Jag vill gärna ha jul tidigt med gran och allt för jag behöver mys-pys-ljuset i mörka december, men när nyåret har varit vill jag packa ner gran, pollor, stjärnor och stakar.

Nu har ett nytt år inletts och jag känner att jag behöver ett citat att följa mig under året:

" Försök inte förstå allt, för ibland är det inte meningen att förstås utan bara accepteras." Typ. Gott så.

Inga kommentarer: