torsdag 12 januari 2012

Vårlätt i hjärtat

Vad det är skönt när tempot på jobbet dragits ner idag. Jag hinner andas och göra bort lite småsaker som släpat efter. Ringer, skriver undan, arkiverar och tar något elevsamtal emellanåt.
Jag planerar jobbet, skriver in i almanacka och känner mig nöjd med att jag har planerat det stora under denna termin. Viktiga papper är kopierade och ligger i snygga högar och väntar på att bli utdelade, i april. :D skönt att vara ute i god tid. Jag har planerat mina ledigheter under sportlovet i början av mars och ledighet under påsklovet i april. På hemmafronten har jag och min man har börjat stakat ut en liten skogsstig i vårt liv där vi tänker promenera i sakta mak.
Efter en tuff höst och förvinter sprider sig lugnet och jag känner mig vårlätt i hjärtat.

Inga kommentarer: