lördag 7 april 2012

Happy höna!

Vi firar påsken i ett långsamt tempo. Vila är ledordet. Barnen har kommit in i andra andningen och leker så himla fint. Leker och leker? Just nu ligger de och sover, men under dagen var leken kreativ och samspelt. Underbart för ett trött mammahjärta.
 Vi har målat ägg idag som sig bör.






Barnen har även plockat fram de få påskdekorationer vi har. Allt centrerat mitt på kökbordet. Det är blandade dagisalster med porslinshönor och hemmapyssel. 
Jag tycker att påsken är en för kort helghögtid för att börja byta gardiner och slita fram gula dukar. Jag orkar inte. Ägnar tiden åt mina barn istället för att pynta lös.
Det är gott nog det me´.
Happy höna på er!

2 kommentarer:

JD sa...

Happy höna tillbaka. Så skönt att jag hittat en till som inte byter gardiner och dukar och pyntar för det gör inte jag heller =).
Fortsatt trevlig dag på dig.

Flingan sa...

Kram påd dig och ha en finingsdag!