måndag 23 maj 2011

Jag svälter ihjäl

...om jag inte läser böcker om kvällarna. Ända sedan jag lärde mig läsa vid 5 års ålder har jag pågående haft en bok på gång. Aldrig har jag väl varit utan kvällslitteratur förutom när jag började denna utbildning för tre år sedan.
Orken att läsa kurslitteratur OCH skönlitteratur fanns inte. Det vara bara att välja. Men nu börjar jag vara riktigt svältfödd. Ge mig litteratur innan jag svälter ihjäl!
Babben Larssons - Jag vägrar dö nyfiken köpte jag på flygplatsen innan resan till Stockholm och den sträckläste jag. TJOPP sa det bara så var den utläst!











Robert Gustavssons - Från vaggan till deadline köpte jag också på flygplatsen, men har börjat läsa den nu.
















Som om inte det var nog så läser jag även denna:

















Jag tror jag behövde väcka hjärnan med lite komik först innan jag tog mig ann Håkan Nesser som jag förövrigt läst nästan alla böcker av.

2 kommentarer:

Annas resa sa...

Jag har precis köpt Robert Gustafssons bok för att läsa den på semestern.

För övrigt tycker jag att det var för längesedan vi sågs nu - vi borde träffas över en kopp te snart och snacka lite strunt.

Ha det!

Flingan sa...

Ja! Det gör jag gärna!