onsdag 31 augusti 2011

Snart kommer hon...


Jag fick riktigt ont i huvudet då min man kom hem igår och berättade att vår lilla stuga kommer att levereras om ca 2½ vecka och att vi måste sätta upp den ganska omgående. Varför ont i huvudet? Vi måste tömma den befintliga stugan, riva den, förereda marken. Allt helst på 2½ vecka. Samtidigt som vi måste måla färdigt panelen innan det blir för kallt.
Oj, nu tror jag att jag fick lite ont i huvudet igen...
Åh, vad jag önskar att jag hade ett gäng starka släktingar i närheten. Eller i livet för den delen. Min pappa, min svåger.. Nå, som vanligt får vi samla kraft från någonstans och ta tag i saken själva.
Men visst är hon fin vår lilla stuga! Hon kommer absolut inte att få vara svart, utan hon ska få samma färg som husfasaden.
Nu är det bara kavla upp ärmarna och börja skotta grejer.... Eller nu och nu. Nu är jag på jobbet och avslutar snart min lunchrast, men när jag kommer hem ska jag minsann börja rensa. Eller så kanske jag börjar i morgon.. Nu kom huvudvärken igen... ;)

1 kommentar:

MellanSyrran sa...

Oooh en liten stuga vi kan sova över it..äntligen!!! Ser jätte fin ut, och vilket jobb som väntar er.. uscha och huvaligen.

hmmm.. en liten "hint" "hint" jag har slut på K&G krydda..

Massor av solvarma kramar

MellanSyrran