fredag 26 augusti 2011

Färdigtänkt mat

För ett tag sedan berättade en kompis att hon använde sig av Linas matkasse och att det var såååå bra. Då fanns de inte här i stan, men nu har de börjat leverera även hit. Tanken på att få färdigtänkt mat och färdighandlad mat lockar.
Jag måste erkänna att inspirationen tryter ganska ofta. Jag tycker att det är roligt att laga mat, men i perioder så har jag verkligen ingen inspiration att fundera ut vad vi ska ha på middagsbordet. Nå, nu är det inte bara jag som lagar mat här i huset, vi turas om.
Jag har jämfört recept hos Linas matkasse och ICAs matkasse och i den jämförelsen vann ICA. Vi har tillsammans en hel drös med allergier och det känns lite slöseri att beställa en matkasse där man bara kan använda hälften av ingredienserna. Bortkastade pengar helt enkelt.

Så i veckan som kommer ska vi ladda ner ICAs recept för veckan, handla själva och laga den mat som som är aktuell i matkassen denna vecka. Allt för att prova om detta kan vara någonting för oss.
Har du någon erfarenhet av Matkassar?

2 kommentarer:

Annas resa sa...

Vi är faktiskt inne på att köpa Coops matkasse ungefär varannan vecka. Än har vi inte fått tummen ut att beställa, men snart hoppas jag att det blir av. Att köpa själv och laga efter typ Icas matvecka funkar inte för mig, då hamnar jag bara tillbaka igen till gamla hjulspår. Jag måste nog ha maten hemma för att jag ska "tvingas" laga den. Lycka till med ert försök!

Flingan sa...

Tackar! :D