måndag 15 augusti 2011

Känslan säger att det börjar dra ihop sig

Känslan säger att det börjar dra ihop sig till höst, men temperaturen är mycket behaglig runt 20 strecket.
Barnen har varit och gjort en liten snabbvisit på Förskola och Fritte för att sedan börja "på riktigt" på fredag.
De längtar.
Jag längtar.
Längtar till mitt nya jobb.
Börjar på onsdag..
Skräckblandat förtjusning och pirr i magen.
Än har jag en dag ledigt och den ska jag spendera i målarburken. Eller kanske hellre utanför när jag tänker efter. Doppandes en fin pensel och dra lugna,fina, harmoniska penseldrag på den nya panelen. Ja, det är nog det jag ska göra min sista dag på mitt sommarlov.

2 kommentarer:

MellanSyrran sa...

Åååh jag som trodde du hade börjat jobba idag Måndag..hade ju tänkt ringa dig men tänkte du var trött efter din första dag.. ah well jag får väl slå en pling imorrn tisdag.

Jo hösten känns, riktigt kallt här på nätterna och tidig morgon + 10C brrr.. framåt 14:00 ja då är det varmt igen +20C

Kram

Flingan sa...

kram på dig finaste!