torsdag 8 december 2011

Bong, tjoff, smack rakt i skallen

Igår var en toppendag om man bortser att jag var så trött h e l a långa dagen. Gäspade mig genom onsdagen like no tomorrow. Men jag fick ett glatt besked. Jag fick förlängt på mitt vikariat ända fram till sommaren. Jippe! Jag var så glad igår och T R Ö T T, men det glada tog överhanden.
Idag vaknade jag med igensvullen hals och hög feber. Hur tänkte livet egentligen? Bong, tjoff, smack rakt i skallen så tog livet ner mig på jorden igen och gav mig ännu en sjukdom. Om jag fick bestämma skulle jag nog tycka att det räckte nu. Med sjukdomar alltså. Blä för onda halsar och febertoppar!

Nå, nu har jag skickat min stora för att lämna min lille på dagis för jag tänker inte röra mig ur fläcken idag. I morgon måste jag vara i grannstaden på utbildning. Kanske den viktigaste dagen detta år.

Jag har laddat upp med vatten, ljudbok, täcke och en och annan bafusin. Tror du jag blir frisk till i morgon? Tveksam själv, men om det finns någon rättvisa i världen så är detta ett 24 timmars virus...
Vi håller tummarna va? Okej? Okej!

4 kommentarer:

Annas resa sa...

Kul att du fått förlängt! grattis! Så börjar 2012 bra för dig redan nu, alltså :)
Nu gäller bara att bli frisk också!

JD sa...

Grattis till att du fått förlängt, fick du reda på det igår så är det lite spokie för jag fick också reda på att jag får fortsätta. Krya på dig i massor.
//Jessica

Anne sa...

Så skönt med förlängt..men förbaskade baciller..bort med dom NU...kram min underbare goe Ingela!

Flingan sa...

Tack ni fina!
JD: jo jag fick också reda på det i onsdags. Grattis till dig också!