söndag 11 december 2011

Dolda kameran på Akuten?

Jag tror inte jag har varit på märkligare besök på akuten. I morse beslöt jag mig för att någon måste titta på min totalt igensvullna hals innan jag kvävs.
Det märkliga började redan i väntrummet då sköterskan, manlig- vet inte om det har någonting med saken att göra men han var iallafall av det manliga könet, ville att jag skulle berätta varför jag sökte. Där inför alla andra? Berätta mina åkommor? Nä, vet du vad! Jag frågade om jag skulle komma med honom för inte tänkte jag sitta där och bladdra på. Jag fick komma in och undersöktes med puls och blodtryck. Fick vänta i väntrummet på läkaren ett tag sen.

Läkaren och jag:  Hon frågade sjukdomsförloppet, lyssnade på hjärta och lungor och tittade ner i min alien-hals. Sen sa hon att hon inte säga om det var virus eller bakteriellt. Nähä? Men kanske en snabbsänka då , hann jag tänka. Hon medgav att hon visst kunde ta ett prov men då var hon tvungen att förlita sig på det. Jaha? och vad är problemet med det, hann jag återigen tänka, men fick inte fram något.
Vid det här laget undrade jag om jag hamnat i dolda kameran.
Läkaren sa att om jag ville kunde jag få penicillin, men att hon kunde inte garantera att det skulle bita. Och om jag blev värre skulle jag i så fall komma tillbaka till akuten.
Om det blir värre? Då skulle jag nog dö av kvävningsdöden och då vore det väl bårhuset och inte akuten jag skulle åka in till... ;)
Nu äter jag penicillin och väntar...

2 kommentarer:

JD sa...

jisses vilken akutmottagning. Hoppas pencilinet biter så du slipper åka dit igen.
//Jessica

Flingan sa...

Tack fina du!