onsdag 28 december 2011

Obalans å det grövsta

Har man varit sjuk liiite för ofta och varit liiite för ofta på vårdcentralen då personalen hälsar glatt igenkännande på en? Sist jag var på vårdcentralen var inte allt för länge sedan och då lovade jag min doktor att vi inte skulle ses på bra länge. Det löftet höll jag i och för sig för han har jullov och en annan doktor fick klämma och känna.
Missljud på båda lungorna, blåsljudet som upptäcktes förra gången jag hade lunginflammation var kvar, hög snabbsänka och lite dålig syresättning av blodet. Diagnos? Lunginflammation. I G E N!

Jag vill verkligen inte vara mer sjuk nu. Kroppen känns väldigt nedbruten och alldeles slut. Jag hoppas att med den här kombinationen av mediciner jag fått nu kommer att göra mig lite mer motståndskraftig mot framtida bassiluskor.
Jag vill ju bara vara på mitt underbara jobb. Träffa mina elever och all underbar personal. Jag vill inte vara sjuk. Basta!
Nu tycker jag att vi sätter punkt för sjukdomarna för detta år och ser fram emot ett betydligt friskare 2012. Nästa år firar jag och min man 20 år tillsammas. Det om något är någonting att se fram emot med kärlek och värme i hjärtat.

3 kommentarer:

JD sa...

Krya på dig kära du. Och tack för alla goa kommentarer inne hos mig. God fortsättning och hoppas du får ett gott nytt år.
Mvh Jessica

Flingan sa...

God fortsättning och ett gott nytt år! kram

Annas resa sa...

Åh, jag tycker så synd om dig! Jag hoppas att du gör bort sjukdomarna nu för en bra tid framöver. Tur att du har bra julteve att vara sjuk med. Vill du att jag ska komma över med någon bra bok så har jag många! Hojta bara till i så fall!