söndag 12 december 2010

Jag omfamnar morgondagen

Morgondagen kommer att vara en sådan dag som jag inte alls gillar.
Många åtagenaden under hela dagen och knappt någon tid att hämta andan. Det är lussefirande på skolan i arla morgonstund, sen utvecklingssamtal med sonen på dagis, hem och andas ett kort tag sen blir det massage hos fina Elisabeth. Eftermiddagen avslutas med simskola med dottern.
Jag gillar verkligen inte dagar där det är fullbokat med en massa måsten. Jag gillar friheten. Men nu är det väl bara vänja mig vid tanken att denna studiebubbla snart brister och att jag knuffas ut i arbetslivet.
Tankens kraft är stor så därför omfamnar jag nu morgondagen och känner mig tacksam över att jag finns till.

2 kommentarer:

Goldas Blogg sa...

Fin och trevlig blogg du har.

Flingan sa...

Tack fina du!